2 maj 2006

Jag lever!

Har börjat sniffa hormonsniff (som jag glömt bort namnet på) och vaknar varje morgon och känner efter om det märks något fysiskt. Jag ska ju försättas i klimakteriet och det borde ju märkas!

Har ägnat den extralånga helgen åt att svära över Telia som inte kommer och lagar den stationära telefonen. Men jag har också träffat vänner och krattat i trädgården och sytt en necessär på min sorgligt outnyttjade symaskin.
Jag har också planterat frön. Tidigare vårerfarenheter till trots så har jag uppenbarligen inte lärt mig ett skit.
Mina omsorger om små plantor brukar ta slut innan de ens börjat, så de går en kall framtid till mötes. Hålla på med avhärdning och lyfta odlingslådor ut och in är inte min påse. Nån gång bara, sen brukar de små liven få klara sig själv i kylan. Och innan dess brukar de ha fått växa sig alldeles för långa och gängliga i ett alldeles för varmt rum

Skillnaden mot tidigare år är att jag nu kan skylla på hormonerna.

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin