7 februari 2011

Jag läste böcker 2010


Jag gör som i fjol - jag sammanställer mitt läsår i ett inlägg.

2010 går inte till historien som något litteraturens år för min del. Det började bra, men sen fick jag sannerligen annat att ägna mig åt.
14 böcker första halvåret, 2 böcker resten av året... Ja, ni hör ju.
  • "Borta bäst" av Sara Kadefors, nov-10 :-)
  • "Min mormors historia", div författare, nov-10 :-)
  • "Dödgrävaren dotter" av Joyce Carol Oates, juli-10 :-D
  • "Sågverksungen" av Vibeke Olsson, juni-10 :-)
  • "Dyngkåt och hur helig som helst" av Mia Skäringer, maj-10 :-)
  • "Stalins kossor" av Sofi Oksanen, maj-10 :-D
  • "Hypnotisören" av Lars Kepler, maj-10, :-)
  • "Hanteringen av odöda" av John Ajvide Lindqvist, ljudbok, april-10 :-)
  • "Boktjuven" av Markus Zusak, mars-10 :-D
  • "Bittert arv" av Kiran Desai, mars-10 :-)
  • "Theres" av Steve Sem-Sandberg, mars-10 :-/
  • "Tidsresenärens hustru" av Audrey Niffenegger, feb-10 :-D
  • "Tusen svenska klassiker" av Jan Gradvall mfl, feb-10 :-D
  • "Magistern" av Frank McCourt, feb-10 :-)
  • "Kejsaren - Roms portar" av Conn Iggulden, jan -10 :-/
  • "Patient 67" av Dennis Lehane, jan-10, ljudbok :-)
Nåväl, jag tar nya tag. Sonen blir äldre, jag har skaffat en ny sänglampa med mer riktat ljus så han slipper vakna. Och bäst av allt - vi har lärt känna varandras vanor och ovanor, så nu är det mesta mycket enklare.
Snart börjar jag jobba också. Då har jag bespetsat mig på ljudböcker i bilen till och från jobbet.

2 kommentarer:

Christin sa...

Var sak har sin tid :-)

Agata sa...

Jag hoppas det! ;-)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin