6 februari 2011

Fynd och fjäll

Jag har varit på loppis.
Jag har hittat saker.
Ett vackert slitet durkslag med matt grågrönt handtag. 

 Eller den fina lilla gallerskålen med ett ett charmigt fotbollsmotiv i botten.
Så här ser skålen ut i all sin prakt. Intill ett kitschigt souvenirfynd. Det är inte lika lätt att hitta fina souvenirer längre. Annat var det för tio år sedan... Den här livbojen kommer från Gent.



Jag funderar allt mer på att bygga både det där skafferiskåpet jag tjatat länge om, men också en stoooor garderob i hallen. Jag måste få plats med alla fina saker.

Idag åker vi skridskor och spark och njuter av vintern.  Till veckan åker vi till fjällen tillsammans med goda vänner. Det blir roligt och givetvis spännande för vår lilla kille. Skranan, skidor och massor med god mat ska packas med.

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin