10 juli 2006

Duktig agata

Plockade fram färg och pensel i helgen och tog mig an några dörrkarmar och ett fönster. De har varit omålade sedan vi flyttade in och i helgen hade jag tröttnat. Men eftersom jag använde alkydfärg så tog torkningen bisarrt lång tid, så det blev bara två varv. Resterande varv få jag ta till helgen.

Snyggt och duktigt!

Dessutom var jag på utflykt med vännen Y som har mycket liten loppisvana, men behov av en kökssoffa. På första stället hittade vi en gammal fin pinnsoffa med raka former och ful färg. 500 spänn! Micket bra pris, förklarade jag för henne. Så hon slog till. Det är nästan lika roligt när andra gör fynd som när jag själv gör dem.

Själv köpte jag en glaskupa, liknande den här. Men utan gravyr.

Älskar att jag nu kan visa upp mina vackra och roliga saker hemma.

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin