13 november 2006

Jag gör andra saker också. Faktiskt.

En liten tillbakablick på mina poster gör mig uppmärksam på att ni säkert tror att jag inte gör annat än står på huvudet i olika loppislådor eller sorterar mina gamla samlingar fram och åter.
Inte då! Jag skänker en del saker till loppis också.

I helgen hade jag och sambon värsta städrejset i arbetsrummet. Vi slängde enorma mängder papper, plockade ut ett gäng lådor med papper och böcker som arkiverats i en garderob och la upp lådorna på vinden i stället (fast först gick vi igenom de flesta och slängde.) Dessutom triggade vi varandra att gå igenom bokhyllan och plocka ut tio böcker var som ska gå till loppis, pronto. Det blev flera banankartonger böcker som vi kan leva utan.
Nästa gång ska vi gå igenom våra garderober. Det kan bli lika fint resultat där, tror jag.

Dessutom var jag på skogspromenad med en vän. Vi plockade på oss lummer, lingonris, granris och mossa för nu ska här bindas kransar. Fast själva binderiet hann jag inte med i helgen. Det får bli i veckan.

Och på fredagen spelade vi sällskapsspel hos vänner. In på småtimmarna höll vi på. Roligt!

Å så firade vi fars dag. Ja, det blev alltså svärfars dag för min del. Middag och tårta. Yum.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är inget fel med att gå på loppis! Shoppingbehovet kunde vara av avsevärt dyrare karaktär.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin