16 mars 2007

Svenska hantverkare is not the grej

Nä, men allvarligt - vad är det för fel på hantverkare? Vilken masochistisk läggning har de som ständigt utsätter sig för att hamna i sura samtal med sina kunder? Som ignorerar telefonmeddelanden och inbokad tider?
Hur kan man seriöst försöka driva en firma om man inte ens klarar av att lyfta telefonluren och ringa för att att avboka en bestämd dag?
Å hur kan det vara så jävla svårt att förstå att vi andra i världen, medmänniskorna/kunderna också har ett liv och en vardag som måste styras upp och planeras?

Ärligt talat - en vuxen man som inte ens klarar av att ringa är inte längre betrodd att ta sig an mitt badrum. Innan jag ens har gett honom en chans har jag gjort slut på vår relation.

Nån som känner en bra badrumskille?








Nä, givetvis överdriver jag. Innan jag får en massa pretentiösa kommentarer om att alla hantverkare inte är likadana ska jag påpeka att det givetvis finns bra hantverkare också. Men så ge mig deras nummer då, istället för att försvara en enorm yrkeskår med massor med miffon i!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tråkigt, men inte helt ovanligt. Ring Svensk handelskammare i ditt område, de brukar kunna rekommendera bra hantverkare, som inte bara kommer i tid, utan som också gör ett professionellt arbete. Finns i gula sidorna, telefonkatalogen.

Agata sa...

Tack för tipset. Ska kolla det. Har börjat höra mig för bland de få vänner jag har som arbetar inom hantverkaryrken. De borde kunna tipsa om andra dugliga personer, föreställer jag mig.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin