29 april 2007

Ur samlingarna …

Har jag skrutit om den här boken förut? Vi tonåringar syr själva från 1959 är en klenod som jag vårdar ömt. Den innehåller mängder med enkla mönster till charmiga 50-talskläder.
På 80-talet sydde jag den orangea klänningen till en 50-talsfest efter ett mönster från den här boken. Sömmarna kunde vara snyggare och förmodligen hade jag inte valt svart tråd i dag. Men den laxfägrade tyllunderkjolen som inte syns på bilden gör klänningen komplett och jag kan inte göra mig av med den. Trots att den krymt i garderoben.

I en låda hittade jag igen ett gäng knappar som jag fyndade för flera år sedan på loppis.
För nästan inga pengar alls köpte jag olika gamla glasknappar. Synd att jag sällan syr sånt som passar ihop med små, små glasknappar. Som fina blusar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hittade den boken på bibblan. Den är verkligen helt perfekt!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin