17 maj 2007

En ledig torsdag

Jag gick ut starkt för flera timmar sedan och har hunnit stryka, städa, tvätta och plocka.
Det tidigare nämnda lapptäcket har fått några första tillskurna lappar - av tyg jag hade hemma. Häpp! Men det berodde mest på att tygerna jag köpt från USA inte kommit ännu.

Dessutom satte jag mig och gjorde några stickmarkörer på väldigt fri hand.
Har aldrig gjort några tidigare. Har faktiskt aldrig sett några IRL heller, men jag har ett stickmarkörsbehov.
Rent funktionsmässigt misstänker jag att det ska vara så lite som möjligt som kan fastna i garnet. Så därför använde jag alldeles för tjock ståltråd så att den inte gick att vika in ordentligt, så nu kan allt garn fastna! ;-D

Nå, de blev ju fina. Ska provsticka med dem och se om de fungerar alls. Annars får jag göra nya. Jag saknar varken ståltråd eller pärlor.

Nu ska jag äta frukost och läsa morgontidningen.

Trodde jag ja. Det kommer ju inte ut någon tidning i dag. Jag får läsa bloggar till havregrynsgröten istället.

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin