14 maj 2007

Jag vill

Jag blev helt plötsligt sugen på att kvilta lite. Sy ett snabbsytt men vackert lapptäcke som kan passa i fåtöljen i sovrummet. Som det här.
Eller kanske det här... Hm. Jag är nog mer lanligt o-blommig ändå.

Ska gå hem och botanisera bland alla amerikanska kvilttyger som fyller mina hyllor.
Bekymret är att jag vill göra ett ganska pastelligt, och jag är inte säker på att det är såna färger jag har i mina gömmor. Och några nya tyger skall icke införskaffas än på några drilljoner år. Jag har inte plats.

Dessutom vill jag:
* Måla och sätta upp lister på allehanda ställen i huset.
* Påbörja en ny stickning. Ständigt dessa nya projekt. Avsluta något också, din drul!
* Sy lite barnkläder. Framförallt vill jag göra mig av med en hel del av alla tyger jag har samlat på mig utan att slänga.
* Promenera. Fast i dag regnar det. Inte skoj.
* Tömma vårt blivande sovrum.
* Bestämma och köpa tapet till vårt blivande sovrum. Alla dessa val! De gör mig galen!
* Måla taket i vårt blivande sovrum. Nä, det vill jag egentligen inte, men jag måste, eftersom jag vill att det ska bli klart snart.
* Sticka birchsjal och opalsockor.

4 kommentarer:

Dödergök sa...

Ett blommigt och lantligt lapptäcke har jag också varit sugen på men min symaskin har varit sjuk. Jag hoppas att den frisknat till nu för i såna fall åker den nog fram till helgen.

Anonym sa...

Det blommiga lapptäcket var jättfint, jag förstår att du inte vill gå och köpa nya tyger och det är ju faktiskt det som är charmen med lapptäcken, att man "tar vad man har"!

Lotten sa...

Här är en till som försöker sig på att göra en quilt.... dock inte i pasteller ;-)

Agata sa...

Hm. Jag gjotde faktiskt ett försök att kolla igenom mina tygtravar igår, men inget kändes riktigt klockrent. Jag har för få blommiga tyger, helt enkelt.
Måste kanske gå in på någon amerikansk tygsajt och - kanske - köpa lite mer fast jag inte borde.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin