30 maj 2007

Ny dag - nya problem

På lördag ska jag på bröllop. Och givetvis har jag väntat in i det sista med att hitta lämpliga kläder.
Eftersom jag har ett par underbara Think-skor i brunt och gammelrosa så hade jag tänkt mig en snygg tunika/omlottklänning/klänning i brunt/nougat/gammelrosa. Hellre i grafiskt mönster än blommigt. Under blir det ett par vita caprijeans.
Men det är fasiken omöjligt att hitta brunrosa i snygg tunika nu. Är jag som vanligt ett halvår för sen?
Har ett gammalt retrotyg hemma som skulle passa utmärkt, men jag vet inte om jag orkar ge mig på eneg sömnad i kväll och i morgon. Har en erfarenhet av att det aldrig passar. Och då menar jag aldrig. Tunikor sitter åt över bysten och överarmarna eftersom jag aldrig orkar prova och ta mått innan. Hmm - det kan kanske vara mitt hemliga vapen den här gången...

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin