17 augusti 2007

Ditt och datt

Har jag visat den här, förresten? Ett nordligt loppisfynd med vacker avskavd färg. Dessvärre har något miffo sågat av den mittersta träpinnen och spikat ihop de andra två okänsligt högst upp.
Trots det hade den potential och fick följa med hem för att bli blomlåda i hallen uppe.
Endera dagen ska jag snurra loss hoyan och vira fast kring metalltenarna.

Och det här ska bli en till barntröja stickad på fel ledd. Fast i ett annat opal-garn. Mönstret kommer från Bendix.

Och häromdagen när jag hade rotat fram symaskinen så sydde jag om en herrskjorta till en flickklänning. Knäppningen hamnar bak och bröstfickan sprättades loss och syddes fast på klänningens framsida. Sånt här är lite knepigt att sy när man inte har något bra mönster och inte heller något barn att prova på. Jag har faktiskt ingen aning om vilken storlek det är. Tre år? Fem år?


Kakelborrning? Nääej, det känner jag inte till...

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin