2 augusti 2007

Sommarstickning

Babykoftan i Opal Hundertwasser närmar sig slutet. Fast eftersom jag lyckades med att sticka sex centimeter för långt på det första framstycket så fick jag klippa av och sticka en ny knapphålsrad. (Fråga mig inte hur jag gjorde... Förmodligen blev jag helt bortkollrad av att sticka på fel ledd...) Sedan återstår kragen och därefter är jag klar.

Det här potatisbruna ska bli en väska. Från boken Sticka romantiskt, modernt och kvinnligt. Garnet är kanske inte ens ett garn, men nystanet med mjukt lin-snöre fanns i sommarhuset och såg ut att passa bra.


Under sommaren har jag dessutom både påbörjat och rivit upp en Bird eye shawl i smaragdgrönt entrådigt ullgarn. Den finns det inte ens en bild på. Kanske gör jag ett nytt försök...

1 kommentar:

Anonym sa...

Cool liten kofta! Det där garnet är fint, måste testa nån gång. :)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin