20 september 2007

Det här med golv, hörni..

Jag funderar på det här med golv...
Hallen ska få något annat än det brunmönstrade 70-talsgolv som legat där tills nu. Kanske kan vinylgolvet Cirrus från Altro vara ett trevligt alternativ. Jag gillar känslan av klassiskt skolgolv.

Till köket har jag funderat länge på linoleumplattor i milt rutigt. Men de som alltför mycket försöker se ut om marmor-imitation går fetbort. Material som låtsas vara ett annat material tillhör inte mina favoriter.
Och jag vill helst inte ha helt enfärgat, för då blir min opedantiska ådra avslöjad på en gång.
Bäst är kanske heltäckningsmatta. I afghan som döljer allt man tappar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har ett laminat-klick-golv i ek. Det var det jag hade råd med och det ser okej ut. Dessutom kunde jag lägga det själv vilket var ett plus och så är det jättelätt att skura, vilket jag iof inte gör så ofta, men när jag väl gör det så går det som en dans...

Agata sa...

Mmm. Det är en idé som jag funderat på. Men jag är inte helt förtjust i laminat. Tycker att det blir kallt och obehagligt under fötterna. Och jag vill att golv ska vara varma... Ett trägolv hade varit trevligt, men de är ju så tjocka och kräver lite mer jobb.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin