30 december 2008

Dyrt fynd

I dag gjorde jag ett av mina dyraste fynd någonsin. (Det dyraste fyndet hittills var nog faktiskt huset jag bor i. Även om det var billigt jämfört med vad andra hus ... äsch, ni fattar. Men allt som kostar över 100.000 kan inte gärna kallas fynd, kan det?)

Nåväl - vi blev med dator i dag. En Mac Pro som reades med nästan 7.000 eftersom det var ett visningsexemplar i butiken.

Och eftersom tanken på en bärbar mac till hemmet funnits länge så passade det alldeles utmärkt.

Äntligen har jag en bra dator! Roligt!

Att jag även hann med en givande sväng på loppis och hittade kakelfogmassa till 70% rabatt på ett byggvaruhus bidrog till den roliga shoppingturen.
Nu har jag shoppat klart för ett tag och ägnar mig åt att sälja lite prylar på Tradera. För att finansiera datorköpet som ändå inte var what we in Sweden call billigt.

Loppisfynden får ni kanske se i morgon om ni har tur och jag hinner.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men härlig med en ny dator i alla fall. Har ett gott nytt år / ela

bara Lova sa...

Ah, vad kul att du är på rätt sida i datorvärlden, dvs Mac! Jag har precis tagit tjänstledig från ett säljjobb där jag under två år har sålt dessa underbara maskiner.

Agata sa...

ela - Tack! Det känns som en bra förutsättning för ett gott 2009!

bara lova - Mac är det enda som är aktuellt, faktiskt. Klarar inte av pc. Men så jobbar jag bara med mac också. Härligt att få jobba med att sälja dem!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin