1 december 2008

Furuvik goes Disneyland

Första advent tillbringades på Furuvik i Skutskär. Det var julmarknad, djurpark och regnslask på samma gång. Och nöjesparken hade bakats in i en märklig blandning av genuin svensk julstämning parad med Disney world. För visst är det lite märkligt med röda stugor som fått konturerna förstärkta av miljoner meter ljusslang?
Och samtidigt lite häftigt.

Träden är anslående i sin upplysthet, i alla fall.

Och granen inspirerade mig och sambon till att göra något liknande med den gigantiska prydnadsgranen som står i vår trädgård. Frågan är om man då måste:
A. Förhöra sig med grannarna, som förmodligen måste skaffa mörkläggningsgardiner i alla sina sovrum.
B. Tjuvkoppla in sig på elstolpen för att inte gå i personlig konkurs.
C. Hyra en kranbil alternativt börja redan nu inför nästa jul, innan alla ljusslingor sitter på plats.
Det fortsätter visst vara julmarknad där alla helger fram till jul. Vi får hoppas på bättre väder då.

Om jag kom hem med något? Visst. På ett loppisbord låg några påsar med gamla ljushållare för granen. 23 stycken för 40 kronor. Och i en liten bod sålde en kvinna en aloevera-kräm som jag älskar, men inte fått tag på sedan min aloevera-langare flyttat. Micket bra för torrtorr hud som min.

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin