26 april 2009

Döden, döden, döden

Känsliga bloggläsare varnas redan här och nu. Om du inte gillar ond, bråd död kan det vara läge att hoppa över den här posten.

Vissa saker styr man inte över. Om man, som jag, äger ett gammalt hus verkar det vara omöjligt att undgå flugor inomhus. På något sätt kryper de in vid fönstren, och inte bara in i huset - många lyckas ta sig in mellan rutorna och där blir döden långdragen och trist.
Och det går fort. Under våren har de flesta tvåglasfönster fyllts med ett tiotal lik vardera. Det underlättar inte att vi har hemska vippfönster från 70-talet som kräver två personer för att lyckas vända på, dela och putsa på insidan.
Fönsterputsning kommer också högt uppe på min lista över trååååkiga sysselsättningar, så det blir inte av så ofta.

Men idag har jag klarat av hela tre fönster! Flugorna is no more, spindelnät är borta och dammet har försvunnit. När resterande fönster ska bli gjorda kan jag inte lova, men kanske nästa år...

2 kommentarer:

Call design sa...

Jag har alltid undrat hur de kommer in mellan fönstrena? Men hur som haver så gör de ju alltid det ändå, suck!
Tack för att du delar med dig av din vardag!

Agata sa...

Ja, det tillhör verkligen livets grubblerier. Tack för fina ord!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin