17 september 2009

Kom arbetslust och träng dig på - här skall du motstånd finna

Vi kan väl låtsas att det här bara är ett inlägg om en vacker, gammal julgranspumla som fått följa med hem från någon loppis på senare tid.
I verkligheten är det inget annat än en symbol för arbetsflykt.

Jag cirklar kring min dator. Kollar lite mejl. Bloggar lite. Läser andras bloggar. Spanar in vädret på yr.no. Tittar ut genom fönstret, går och hämtar kaffe och chittchattar med någon kollega jag stöter på i korridoren. Kollar lite mer mejl och ringer något oviktigt samtal.
När jag borde jobba.

Jag borde sätta mig ner och skriva för brinnande livet, men jag kommer mig inte för. Ändå är det inte något tråkigt uppdrag - jag har valt det själv.

Nä, tänk om man skulle gå ut på en liten efterlunchen-promenad. Eller vattna blommorna...
Pumlan kom jag för övrigt över i kampen mot en antikhandel-mänscha som norpade åt sig de övriga 15 som var likadana. Jag kom hem med sex stora, släta i glas. Å så den här då. Som ser ut som de pumlor min mormor hade i sin gran.
Vackert.




Å så är jag lite fascinerad över att ni är så många som hittar hit och så få som lämnar kommentarer...

9 kommentarer:

Maud/En bok om dagen sa...

Jamen, jag bara läser och nickar. Det finns inte alltid så mycket att tillägga! ;-)

Mia sa...

Men då ska jag lämna en kommentar.

Håller just nu på att starta (ännu) en blogg om mina smycken, loppisfynd m.m.

Jag hoppas att jag kommer att uppdatera denna oftare än min hemsida och min andra mobilblogg.

Cina sa...

Promenera hit då, för här finns ingen arbetslust heller.... :)

EvaL8 sa...

Hej. Idag är det visst flera som inte har någon arbetslust. Jag är visserligen ledig men har ingen lust att ta itu med sånt som borde göras. En liten kommentar från en av vintagestickarna.

Dödergök sa...

ÅÅåå jag letar alltid efter gammalt julpynt när jag är på loppis men det är sånt som har blivit smått omöjligt att hitta här. När jag gick på gymnasiet så kunde man köpa julgransljushållare för typ 50 öre styck och det fanns massor. Nu får man slåss med alla shabby inredningsbloggare om de smulor som finns kvar. :)

Agata sa...

Enbokomdagen - Jag vet precis. Så där brukar jag också göra.

Mia - Välkommen hit! Du hade en trevlig blogg med smycken!

Cina - ska se vad som hinns med...

EvaL8 - Det gläder mig att jag inte är ensam. Fast jag hade hellre legat hemma och stirrat i taket utan arbetslust än suttit på jobbet... ;-)

Dödergök - Ja, de får man verkligen slåss mot.

LisaMatilda sa...

Då får man skärpa sig och skriva en hälsning! Brukar titta in till dig ibland, men har hittills hört till den anonyma skaran.

miaring sa...

Vilken vacker rubrik du har - kan det vara en hexameter?

Agata sa...

LisaMatilda - Välkommen! Alltid skojigt med nya bekantskaper.

miaring - Det borde jag veta som läst svenska språket på högskolan, men tyvärr. Minns inte. Men det är en behaglig strof som sätter sig i minnet. Och alltför sann. ;-)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin