13 september 2009

Utesöndag!

Äntligen. En hel dag i trädgården. Jag har insett att jag är mer intresserad av trädgården i teorin än i verkligheten, så det är verkligen ett framsteg när jag tar mig ut och gör en massa måsten.

Maken är ännu mindre intresserad, men han gillar kroppsarbete, så han hängde på.
Tur det, för vi bestämde oss för att gräva upp hallonbuskarna.
Mycket gräva blev det.

Sen beskar vi vinbärsbuskar, äppelträd och syrener och lite annat smått och gott.

Och så fikade vi. Med kaffet i en trevlig termos som är en present från min mamma. Glasbehållare och kork. Inget man bär med sig i ryggsäcken direkt, men i trädgården passar den utmärkt. Emaljmuggarna från Kockums är till skillnad från termosen slagtåliga. Och fina.

Resten av trädgårdmåstena lämnar vi nog till våren...

2 kommentarer:

Beata sa...

Vad jag känner igen mig! Jag kan planera trädgården i detalj, men sen ska det ju genomföras också och där sviker intresset. Jag har dock också en arbetsvillig make.

Agata sa...

Jo, och det är ju alltid roligast på våren. När allt börjar knoppas och gro. Sen tar ogräset överhanden och man måste hålla på och rensa och det är sannerligen inte skojigt.
Men man får väl vara tacksam för den arbetssamme maken!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin