4 oktober 2009

I fönstret

Ingen kan ana hur skitig den här trälådan var när jag köpte den på loppis för 40 kronor.
Det blev många omgångar med såpa och rotborste innan den började närma sig ren. Och då var den så genomblöt så den vägde åtskilligt fler kilo än annars. Den fick torka långsamt på vedspisen.
Men under skrubbningen hittade jag ett gammalt bomärke i botten, och den har nog haft ädlare sysslor än att stå ute i en ladugård.
Själv kom jag inte på någon stiligare syssla än att låta den agera blomlåda i vardagsrumsfönstret. Och det uppdraget sköter den bra.

Min fina vän M kom med en hjärtljusslinga i present för något år sedan. Den lyser upp samma vardagsrumsfönster på ett kitschigt vis, och gör den ostrukna linnegardinen lite mindre pretentiös.
Jag gillar kitsch om dosen är lagom.
Jag ogillar inredning som är för mycket på allvar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

De sista raderna skriver jag under på! Fint fynd, de blir verkligen jättetunga när man dränker dem på det sättet. Jag ska hänga upp en slinga i hallen, får se om maken går med på att det blir redan i höst? Det blir ju så mysigt!

millandante sa...

Vilken härlig blogg du själv har!! Har nickat och fnissat mig igenom några inlägg bakåt, och återkommer!!
Mvh Milla

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin