23 april 2010

Oh, ungdom

Minns ni de här?
Fickjournalen publicerades varje vecka i Hemmets Journal, och min farmor klippte ut alla och sparade i en hög åt mig. Barnsliga teckningar, tonårskvalmiga dikter och efterlysningar av någon att pennfajtas med ingick i den lilla kvarten högst upp till vänster.

Sedan klippte jag ut den kvarten som innehöll en låttext och sorterade in dem i plastfickor i alfabetisk ordning. Den här har av någon anledning fått vara oklippt, så därför kan jag bjuda på en bild av två unga kändisar från den tiden.
Någon som känner igen ansiktena från tidigt 80-tal?



Och givetvis finns pärmen med alla låttexterna kvar i mina samlingar. Vem vet - endera dagen är jag sugen på att läsa mig till hur texten till Bettie Davies eyes går.

12 kommentarer:

Anna Eleonor sa...

Tänk vad man gillade att sortera och sätta saker i pärm när man var liten. Jag har helt tappat den lusten i vuxen ålder... Jag känner bara igen Kevin Bacon. Undrar vem kvinnan är.

Renée sa...

Kvinnan spelade en av flickorna i familjer Macahan (Hur nu det stavas???). Det var ljuva tiden det...

Carola sa...

Är det inte den äldsta flickan, Laura ...?

Maria sa...

Nostalgi!
Jag känner både igen sidan och ansiktena. Tänkte först på älsta systern i Lilla huset på prärien, men kanske var det Macahan? Och killen känner jag också igen, får för mig att han heter Keith, men vad han gjorde - det minns jag inte.

Anonym sa...

Hihi, jag tänkte också på Lilla huset på prärien men kanske var det Machan hon var med i :-)
Kan dock varken namnen eller låten...trots att jag också läste Fick-journalen flitigt.

Kul att se igen !

Christin

Fru P sa...

Jaaaa, de här kommer jag ihåg! MAn vek ihop dem ju...och jag hade en hel pärm med urklipp om Familjen Macahan!

Pia sa...

Henne kommer man ihåg i Familjen Macahan. I verkligheten var hon då gift med Bruce Broxleitner Luke).
Kevin kommer man tidigt ihåg från Footloose
Det var tider då och man var så ung

AnnaA sa...

De där sidorna minns jag.
Du har så mycket i dina gömmor du! Själv har jag kastat det mesta sånt gammalt jag sparade på. Klipp om musikgrupper å sånt.

Anonym sa...

Bette davis eyes

Lowella sa...

Dem sidorna minns man ju som igår. Mamma prenumererade på tidningen i alla år och jag hade MASSOR av urklipp. Tror tyvärr inte att dem finns kvar förutom allt jag samlade om Madonna. Den pärmen har följt med varje flyttlass =) Killen, var han inte med i V?

Smycka sa...

Jag har ett helt gäng liggandes i källaren! *hahaha* Kan inte slänga dem bara. *ler*

Smycka sa...

Glömde ju svara på din fråga. Det är väll Laura (Kathryn Holmcomb eller ngt liknande) från Machahan och Kevin Bacon.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin