5 april 2010

Påsk = Sthlm

Tänk, så trevligt man ha det med goda vänner, god mat och några extra lediga dagar!

Jag och maken åkte till Stockholm och hann med att bo hos två olika familjer.
Det innebar ohemula mängder god mat.
Som den här fina påsk-pavlovan där inspirationen kom från ett recept i Buffé på maränggrottor, men där jag gjorde en stor tårta i stället.
Vi testade också ett lammrecept som var helt kanon! Det passade utmärkt till påskbuffé-lunchen som dukades upp hos fina vännerna.

Å så gav vi oss upp på ett jättestort ägg.
Vi testade helt enkelt Skyview på Globen. Kul, men jag hade gärna stannat på toppen en kvart till, för det finns en del att se i Stockholm. En rekommendation kan vara att köpa den karta som finns i butiken, för annars står man mest och grubblar sig blå över om vad de olika, avlägsna förorterna kan heta.

Och så kokade vi ägg med äggvästar som vi hittade på Ica. Svårt, men väldigt roligt.
Eftersom det är snudd på omöjligt att bryta sig in i äggen efteråt så funderar jag om det inte är bäst att sätta på dem på urblåsta ägg, så kan man behålla dem som kitschig dekoration...
Mycket skratt, päronlikör, barn, mat och godis. Men fantastiskt trevligt.

Jo, en liten loppissväng hann jag också med. Men mer om det senare.

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin