5 juni 2010

Ett rasande praktiskt fynd!

Äntligen! En diana-provdocka stod och väntade på mig för några hundralappar vid senaste loppisbesöket. Jag har länge velat ha en, en en ny kostar över tusen kronor, och det har jag varit för snål för.
Nu förstår jag varför man ska vara på plats när de öppnar!

Eftersom vi lägger allt krut på att renovera ett färdigt rum till du-vet-vem så är mitt syrum mer överfyllt än det någonsin har varit. Så det här inköpet bemöttes kanske inte med klang och jubel när jag kom hem.
Med det gör inget. Vi klarar det, jag och diana.

Jag hittade några fina 70-talsmönster också. Till samlingen.

4 kommentarer:

Linda sa...

Wow! Det var inte illa. Vilket fynd! Grattis!

Hanne sa...

Vilken nostalgikick jag fick. Mönstret till vänster har min mamma, såg den senast i julas när jag letade efter klänningsmönster. Hon sydde den i ett stormönstrat orange syntettyg och jag tyckte att den var såå fin...

Agata sa...

Linda - visst är det en FYND!

Hanne - Kul att någon använt mönstret på riktigt!

Marianne sa...

Nu blev jag allt lite avundsjuk ;) en sån provdocka ligger högt på min önskelista också....

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin