24 juni 2010

Glasklart fynd

Det här räknar jag som ett mycket bra fynd!
Jag hittade 12 slipade likörglas. Just nu håller jag på och undersöker varifrån de kan komma. Slipningen ska i alla fall kallas kägelslipning.
Det är inte vanligt att man hittar 12 stycken likadana oskadda glas på en gång, så jag är mycket nöjd.
Jag kan se framför mig hur fint det kommer bli med en skvätt dessertvin nästa gång jag ordnar bokcirkel hemma, eller kanske portvin till pepparkakorna när julen infinner sig nästa gång.

På ett sätt kan jag inte riktigt räkna dem efter min vanliga skala för fynd, för 25 kronor styck ger 300 spänn tillsammans, och det är ändå en lite större summa. Men så tänker jag att de är värda det, och att inte ens nya glas kostar 25 kronor – om man inte köper dem på Ikea, och där har de väldigt sällan kägelslipade glas...

2 kommentarer:

Pysselfarmor sa...

Det ÄR ett fynd...precis som du säger vad kostar väl inte nya glas!! Du verkar ha himla bra loppisar i din närhet....avis blir jag :-) Trevlig midsommar!

Dödergök sa...

Absolut ett fynd i mina ögon. Jag och syrran var på loppisrunda igår utan att köpa någonting, så kan det också vara ibland.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin