23 november 2010

Jultema

Sista tiden känns det nästan som om sonen gör de bästa loppisfynden. Som de här små träfigurerna.
De stod placerade i lagom höjd för honom och han bestämde sig omgående för att han ville ha dem. Och vid närmare betraktande så tycker jag att de är riktigt roliga.

Men i dag har jag också fyndat. I ett skåp på Kupan som annars mest brukar innehålla fula tennpokaler och glöggmuggar låg två lådor med julgranspynt. En ask med pumlor och en med fåglar. Och en lite nyare spira.

Jag tömde plånboken på minsta enkrona och lyckades, tack vare en femma i jackfickan, få ihop alla pengarna.

Och för någon dag sedan låg den här plastpumlan och väntade på mig. Varför den låg i en korg med leksaker har jag ingen aning om...
Den påminner mig om julgranspynt som hängde i min mormor och morfars gran.

Nu återstår bara granen...

4 kommentarer:

Lena sa...

Vilka fina ladies, särskilt hon med fruktskålen på huvudet!

Susanne Tonér sa...

Ha, ha. "Man ska tidigt lära den unga den väg han ska vandra"....Mycket charmiga dockor.
En härlig adventstid önskar jag dig och sonen, ja mannen med förstås.
Kram från Susi

Dödergök sa...

Oj vilket fint pynt! Fåglarna är alldeles alldeles underbara.

Tyg och otyg sa...

Jag hade köpt alla de där pynten direkt om jag hade hittat dem. Jag som inte har nån gran ens. Lite avis blir jag på dina fynd!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin