17 januari 2013

Pimpad brandfilt

Jag fick ett uppdrag som gick ut på att pimpa en brandfilt. Jag köpte en stuvbit grafitgrått tyg och letade reda på en broderad duk i samlingarna hemma.

Sedan mätte jag upp påsens storlek och sydde ihop som en påse. Nedtill ska det givetvis vara öppet! 



Om orken och tiden funnits hade jag nog broderat något också, men nu blev det såhär.

Två svarta öljetter gjorde verkligen slutfinishen, och jag är glatt överraskad över hur lätt det var. Senast jag försökte mig på öljettbankande så gick det åt skogen, så sedan har jag inte provat igen på sisådär 15 år.

Nu ska den spikas upp här hemma, för man ska alltid göra det mesta för att mota branden ifrån sig.

Efter vårt nyårstrauma så har vi skaffat ytterligare några brandvarnare också, så att vi ska ha en i varje rum. 


2 kommentarer:

Queen of Kammebornia sa...

Wow! Vad du kan :) Tusen tack för din fian kommentar hos mig, nu hittade jag ju hit och kommer gärna tillbaka :) Kram!

heidi sa...

så fin den blev!!!

ja, brandvarnare i varje rum låter väldigt vettigt! i synnerhet just med tanke på nyårstraumat:(

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin