28 maj 2013

Köket och rabatten och livet

Pust och stön. Den här köksrenoveringen drar ut på tiden med försenade bänkskivor och annat som dröjer. Men nu är skafferiet snart klart, vilket gläder mig stort!

Då kan vi bli av med några av alla banankartonger som tar plats i vardagsrummet.



Men jag längtar efter bänkskivorna, för när de är på plats kan kaklet sättas upp. Och då kan elen dras färdig och vi kan få eluttag i köket. Nu står kaffebryggaren fortfarande i badrummet.


Helgen som gick var fin med både morsdagsmiddag på båt och rejält grävande i trädgården. Nu har jag en stor, fin rabatt med plågoandar runtom. Mycket stiligt! Återstår att se hur innehållet i den kommer se ut. Jag är topptre världsmästare på att planera mina rabatter.
Jag har förstått att det finns de som ägnar vintern åt att planera och strukturera efter färg, höjd och blomningstid.
Inte jag. Jag köper oftast sånt jag gillar, planterar där det finns plats och avslutar med att bli förvånad över att allting blir mycket större än jag tänkt mig.



Oj, vilket strul det är med bilder när man som jag hoppar mellan padda, mobil och dator. Lågupplösta och pixliga intill oigenkännlighet...


Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin