23 augusti 2004

Sommarsummering

Jo, nu är sommaren nästan över för den här gången. Dags för en summering:

Bäst för samvetet: Att vi målade klart huset och altanen. Nästa sommar ska vi bara njuta!
Bäst för samvetet II: Många sköna promenader runt omkring i socknen.

Fartigast: Gyllene Tiderkonserten! Nostlgifaktorn var enorm och till min stora förvåning satt alla texterna trots att jag inte lyssnat på många av låtarna på 20 år.

Sötast: Brorsonen Anton. Alltid sötast.

Skönast: Mina reafyndade skor.

Godast: Lättkokad färskpotatis skärs i bitar och blandas med olivolja, timjan och chevre i folieknyten. Efter tio minuter på grillen smakar de fantastiskt tillsammans med vad som helst. Fast rabarber&vaniljvodka-drinkarna var inte så pjåkiga de heller.

Oväntat bra: Metallicadokumentären på bio i Stockholm. Och jag som inte ens är en hårdrocksdiggare!

Sommarens fynd: Det gamla klädskåpet i björkfanér på Erikshjälpen kostade bara 300 spänn och blev jättefint när jag målade det vaniljgult. Mycket bra förvaring i köket!


Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin