15 november 2004

Hooked on a husrenovering

Kan inte hjälpa det. Inredningsprogram är en last för mig. Är det inte trotjänare som Sommartorpet, Äntligen hemma eller Fab 5 så är det nya, bisarra serier. Extreme homemakeover, Ensamma hemma och Kvarteret på tv 3. De amerikanska och engelska programmen blir gärna lite för mycket. Extreme homemakeover är intressant för sin svulstighet. Det är ju inte en totalrivning som jag är intresserad av med mitt eget hus, utan snarare lite fiffiga tips på hus man med liten arbetsinsats och minimal kostnad kan göra det hur snyggt som helst. Så egentligen är inte Kvarteret helt rätt heller. Att lägga ner 100 000 på ett sovrum ingår inte min världsuppfattning på rätt spenderade pengar.
Men några fina idéer kan man ju alltid få.

Och nu är det lite spännande vem som kommer vinna. Tycker att alla fyra lägenheterna blir lite trista. Jag efterlyser alltid humor i inredning, och det är det total avsaknad på i de här huskatalog-hemmen. Men det är spännande att se vad vanliga, halvhändiga människor kan åstadkomma.

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin