24 mars 2005

Glad påsk!

Inte för att jag är särskilt mycket till påskfirare - min frikyrkliga uppväxt till trots.
Och inte tycker jag om påskpynt heller. Det är något vämlejigt över färgkombinationer där gult ingår. I synnerhet om det ingår lila, gräsgrönt och fjädrar.
Och påskmat är ju ganska lik julmaten. Samma sill och ägghalvor och must, liksom.
Och små utklädda påskkärringar är ju söta, men de som har kommit till oss de senaste åren har varit drygt tio år, halvhjärtat utklädda och pojkar. Väldigt näriga - det måste jag erkänna. Men inte särskilt söta. (Det är då jag lägger ner ett äpple eller ett paket russin i deras korg!)

Men nu ska det komma vänner på besök med en liten treåring, så då måste man ju ta sig samman. Måla ägg och köpa påskgodis. Gömma påskägg och laga till något barnvänligt-men-ändå-vuxenfestligt.

Och jag har ingen aning om hur man gör!
Wish me good luck...

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, lycka till med påskfirandet då! Känner igen det där med killar i 10-års-åldern iklädda typ en hatt, som är påskkärringar. Med en ICA-kasse full av godis. Lagom gulligt.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin