16 maj 2005

Man lär sig något nytt varje dag

Helgens lärdom: Om man på hösten får för sig att blanda ner löv i sålådans jord för att de ska kunna ligga där och komposta sig under vintern - se då till att det inte är löv från lönn.

Lönnen har nämligen överdjävligt växtdugliga små näsor som gror våren därpå, vilket har visat sig i min sålåda där det ska växa ruccola i sommar.

Tackochlov så blandade jag ner dem i en låda där det inte ska växa något, så det var lätt att inse vad felet var. Om jag hade gjort samma sak i min stora rabatt hade jag aldrig kunnat skilja dem från de perenner som brukar visa sig den här tiden på året, och då hade de fått växa sig alldeles för stora.

Ska skaffa mig grönare fingrar vilken dag som helst...

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin