10 juni 2005

Gaaah!

Har väl aldrig varit med om maken till överbelastad hjärna.
Veckan har varit vidrig med massor att göra på jobbet, ännu fler sociala åtaganden och så ska lite skoj klämmas in.

Alltså: Toksydde doppresent till brorsdottern i gärkväll innan jag kastade över mig pocketboken som ska läsas ut till kvällens bokcirkel. Hade dåligt samvete för att jobbprylar som tagits hem inte hanns med till i dag. Har ännu fler jobbrelaterade saker som måste fixas under helgen eftersom nästa vecka blir lika vidrig.
Som topping på glassen så har jag fått en korkad vikarie att samarbeta med på halsen. Jag är inte så smidig och uppmuntrande som jag skulle önska... Snarare tvärtom. Snart börjar hon nog gråta.

Men helgen ska tillbringas på hemorten med dop och socialt umgänge. Så inte kommer jag hinna jobba något då.

Under veckan har jag vaknat med huvudvärk och ångest light och somnat med pocketboken (förövrigt en bra bok - Lutherska badet av Unni Drugge) över ansiktet och lampan tänd.

Och om sex veckor kommer semestern. Om jag fortfarande lever då.

Hinner verkligen inte skriva mer. Måste jobba.

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin