16 juni 2005

Hur jag är - egentligen

Anna vill att jag svarar. Då gör jag det.

1. Vem är du mest avundsjuk på nu och varför?
• Jag är alltid avundsjuk på tystlåtna, hemlighetsfulla, svala individer som inte flabbar högt, gillar orange och illgrönt och tar plats. Minimalistiskt beteende, helt enkelt. Sån som jag inte är.
• Personer som har kommit på vad de vill göra i livet och verkligen gör det.
• Min vän B som har en snickare till pappa. Som har friår. Som kommer och snickrar på deras hus. Min pappa kan på sin höjd tömma brevlådan. Tja, jag är nog avundsjuk överlag på personer som antingen är oehört händiga själva eller är släkt med hantverkare. Skulle sitta fint med en elektriker eller snickare i släkten.
• Personer som har en riktigt nära bästis som bor på samma ort.

2. Tre hemliga önskningar.
• Några färre kilo på kroppen vore inte så dumt. Fast det är nog inte så hemligt...
• Fler familjemedlemmar.
• Att jag en morgon kan dra upp gardinen och titta ut på ett renoverat och fint uthus istället för skrället vi har nu.

3. Vad gjorde mina päron för största misstag?
Inget. Jag är fulländad ;-) Men visst kunde min pappa har varit mer närvarande sedan de skilt sig. Min mamma drog ett stort lass med mej och min bror.

4. Säg en dålig sida hos din svärmor/svärfar.
Min svärfar har inga dåliga sidor. Min svärmor är lite inskränkt.

5. Vad skäms jag mest över när det gäller mig själv?
• Att jag emellanåt är lite för egocentrerad.
• Att jag har kort stubin och kan bli väldigt arg väldigt fort på människor. Förmodligen har jag skrämt ganska många genom livet.
• Att jag är tämligen lat och bekväm när det kommer till kritan.
• Att jag ibland kan ana ett förakt för svaghet hos mig själv.

6. Vad är jag mest mallig över?
• Att jag är ganska händig och påhittig.
• Att jag är uppskattad på jobbet.
• Att jag har ett rättvisepatos och inte är .

7. Vilken är min livs största sorg?
Är ganska förskonad från sånt, men visst vore det roligt med barn.

8. Beskriv varför jag är en stor bluff?
Jamen, jag försöker ju jobba brt alla såna tankar. Men okej då: För att jag låter säkrare än vad jag egentligen är. Jag är oftare räddare än vad man kan tro för nya saker, människor och uppgifter.

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin