9 september 2005

Glada saker

På söndag bär det av till London. Roligt!
Men innan dess ska jag hinna med en 30-årsfestlighet och ett stort party på min gamla högskoleinstitution. Men eftersom flyget går 11.10 på söndag blir firandet måttligt.

Andra saker att glädja sig åt:
* De där äckligt surrande röda bananflugorna har tvingats till reträtt.
Vi blev galna av att ha dem överallt i köket, så frukt och lök och annat rensades ut. Slasken spolades och flugsmällan gick varm några dagar. Nu är de borta!

* Mattias och Johnnie är tillbaka.

* Äntligen höst och läge för varmare kläder. Lager på lager och mycket ylle är min grej.

* Fick en akutklipptid i går hos en ny frisör som öppnat i mitt område. Mycket bra och sympatisk. Min förra frisörska klippte visserligen bra, men man kände sig aldrig prioriterad på hennes salong. Hon var alltid försenad, hon svarade i telefon, tog betalt , gick iväg till kassan, instruerade elever utan att ta hänsyn till den kund hon klippte för tillfället och utan att be om ursäkt en enda gång. Oprofesionellt, om du frågar mig.
Men så har hon mist en kund till, också.

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin