4 september 2005

Helgen var trevlig

Helgen har faktiskt varit bra.

Började lördagen med att åka på loppis. Erikshjälpen behövde lite mer ekonomiska insatser och jag är inte den som är den. På vägen dit upptäckte jag en bakluckeloppis. Där gjorde jag biiiig business. Eller tvärtom. Fyndade en vacker gammal åttkantig porslinskanna, (som ni skulle fått se om allt fungerade. *hrmpf*) en gammal ripsmatta i gult och grönt (som dessvärre luktar gammal källare. Tråkigt) och ett fint bokstöd i trä. Kanna och matt för 30 balobas vardera och bokstödet gick för 15 kronor.
På Erikshjälpen fyndade jag en vacker, grön vas. Rund som ett klot och oerhört fin.

Dessutom köpte jag lökar (inte på loppis utan på Coop) som planterades igår. I dag grävde vi upp en schersmin som stått helt galet planterad mitt i en rabatt. Tungt som tusan var det. Tur att min sambo är stark (och arbetselak). Nu står busken på annat ställe i trädgården.

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin