7 november 2005

På den smalare vägen...

Jag förstår att ni brinner av längtan efter att få veta hur mitt GI-micklande går vägen.
Men jag kan nog inte komma med något uttöammande svar.
Har ersatt havregrynsgröten med grova knäckebrödmackor, ägg och halv honungsmelon varje morgon. Sallad med bönor och, tja, sallad varje middag. Varken potatis, ris eller pasta. Inget vitt bröd eller fikabröd har slunkit ner, inte heller särskilt mycket godis (ja, ni hör ju hur trovärdig och ihärdig jag är...) förutom några bitar mörk choklad.
Men i fredags var det personaldag. Med efterföljande kalas. Och även om jag trödstar mig med att jag minsann, ståndaktigt, hoppade över allt fikabröd inklusive vaniljkrämsbullen så tog jag nog igen det på alldeles för många öl och vinglas på natten.
Men å andra sidan har jag några byxor som sitter bättre. Så något kilo har nog lossnat. Men om det beror på färre kolhydrater eller på uteblivet fikabrödsidisslande låter jag vara osagt...

1 kommentar:

Polly sa...

Heja! Vad bra du är! :-)Men du... inte ska du väl BYTA UT havregrynsgröten??? Den är ju jättebra som frulle, väl?!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin