11 november 2005

Tålamod är en dygd

Saker jag inte har någon fördragsamhet med:
* Medelålders män som skränar, gastar, skrävlar och/eller skryter.
Det finns några på mitt jobb. Några går an och har även goda sidor. Den tredje har - enligt min ödmjuka åsikt - inga positiva sidor alls. Försöker intala mig att han finns i min närhet för att jag ska få möjlighet att träna på förståelse och tålamod. Det går sådär.

* Personer utan självrespekt.
Triggar mig till elakheter och ondsinthet. Räta på ryggen, stå för en åsikt och sluta krypa för omgivningen! Vill jag skrika, men det gör jag ju inte. Istället försöker jag tänka att de finns i min närhet för att jag ska få möjlighet att träna på godhet och tålamod. Det går sådär.

* Människor utan humor
Jag kan inte ens komma på något positivt. De är tråkiga och omöjliga att prata med. Istället försöker jag tänka att de finns i min närhet för att jag ska få möjlighet att inse att ironi och svartsynta skämt inte alltid är det bästa sättet att kommunicera. Det går sådär.

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin