8 december 2005

En märklig paus

Nu närmar sig den stora operationen med tomtesteg. (Har jag nämnt den? Nähä. Den ingår i det framtida, stora bebisprojektet. Nödvändig, men stor och med efterhängande sjukskrivning någon månad.)

Jag är inte sjåpig, så jag väljer att inte fundera så mycket på att någon ska skära i mig.
Ser hellre fram emot en månads möjlighet till bokläsning, filmtittning och kan-du-hämta-den-där-saken-för-jag-är-sjuk-ju.
Men det innebär också att jag kommer vara borta från mitt jobb som är jätteroligt och viktigt och där de verkligen inte klarar sig utan mig. Verkligen inte!
Vikarien är utsedd och instruktionerna ska snart överlämnas, och jag vet att jag kommer ringa flera gånger om dagen när jag blir uttråkad hemma framför tråkiga tv-program.

Håller på och bunkrar upp med böcker, filmer, stickningar och annat viktigt att göra.

Bra boktips, någon?

2 kommentarer:

Anonym sa...

hm. deckare kanske? Har blivit svag för Arne Dahl....eller kanske vad heter de nu igen, Lian Hern...kudde av gräs-nånting trilogin.....
/Cilla

Polly sa...

Jag håller på med Da Vinci-koden. Och har läst änglar & demoner. Gillar dem! Lycka till med oppisen!!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin