31 januari 2006

Bra och dåligt

Bra sak med sjukskrivning: man gör inte av med några pengar. Åtminstone inte än. Sambon tar bilen varje morgon och jag har inte varit särskilt pigg på att gå i affärer heller. Men nu börjar loppis-beroendet kännas. Ska försöka övertyga barnledig kompis om att åka på loppis i veckan.

Dålig sak: lönen nästa månad kommer inte bli särskilt kul, så egentligen borde jag spara alla kronor jag kan tills dess.

Annars stickar jag på den gröna sjalen jag påbörjade inför sjukskrivningen, men det är så många maskor och så många varv så jag jundrar om jag någonsin blir färdig med den. Tänk, jag trodde att jag skulle hinna vbeta av massor med projekt under den här månaden, men så verkar det inte bli. Jagär glad om jag blir färdig med detta.

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin