27 januari 2006

Musik musik, det ska alltid va musik

Hittade en skojig uppgift hos ToweMy. Och eftersom jag är en Mactjej (PC ger mig blåsor på fingrarna och myror i huvudet) så har jag ju musikprogrammet ITunes.

-----

Öppna ITunes eller liknande program. Gå till låtbiblioteket och svara, hur pinsamt det än må vara.

Hur många låtar?:
1517

Sortera låt efter titel:
Första låten: "... och en som vandrar" med Tomas Andersson Wij
Sista låten: "Överlever du Härnösand så överlever du allt" med Lasse Lindh.

Sortera efter tid:

Kortaste låt: "In" med Perssons Pack. 0.16
Längsta låten: "Shine on you crazy diamond parts 1-7" med Pink Floyd. 17.32

Sortera efter album:
Första album: "18 bästa" med Carola
Sista album: "Äkta hjärtan" med Perssons Pack

Sortera efter artist:

Första låten: Aaron Nevilles "Summertime"
Sista låten: "Outro: Trubbel" från Dubbeltrubbel där svenska artister tolkar Olle Adolphson. Instrumentalt så det förslår och ingen artist är uppgiven.

De fem mest spelade låtarna:
"She" med Peter Jöback. 43 gånger. (Beror på att jag kom åt repeatknappen precis när jag gick och fikade en dag på jobbet. Bra låt, men inte så bra.)
"Halling" Nils Landgren och Esbjörn Svensson. Fantastisk lågmäld musik för tänkearbete på jobbet.
"Vår sista dans" med Benny Anderssons Orkester
"Vallåt från Jämtland" med Jan Johansson
"The winters tale" med Nils Landgren och Esbjörn Svensson

Uppenbarligen lyssnar jag på mycket lugn tänkmusik på jobbet. Sån där som kan gå i bakgrunden utan att störa.

Första låten som kommer upp på shuffle:
"Distant fingers" med Patti Smith

Sök och räkna antalet låtar
"sex": 18 spår
"love": 76 spår
"death": 0 spår
"you": 126 spår
"chewbacca": 0 spår

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin