5 januari 2006

Skjut mig, någon

Vet inte riktigt hur min hjärna fungerar, men då och då sätter den sig i autopilotläge och handlar saker. Eller påbörjar projekt.
I går trillade det in ett stort, mjukt paket från Yll&tyll. Det var alpackagarn i ungefär den gröna färgen du ser här på sajten. Och ett mönster på en mycket fin liten omlottkofta som man stickar på fel ledd. Och en räkning på 500 kronor.
Och jag blev glad, men sambon frågade lite försynt om jag är klar med ylletröjan jag köpte i somras och påbörjade så storstilat. Eller vantarna i gammalt gotländkst mönster och entrådigt garn. Eller ponchon. Eller mössan. Eller .... Get the picture?
Mitt liv är överhopat av projekt som aldrig avslutas. Och jag vet inte riktigt när det händer.
Tänk om mi hjärna kunde ha ett autopilotläge när den avslutade projekt istället för att skaffa nya.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men käraste, såklart MÅSTE man ha en liten hög med UFOn att växla med!
Själv besökte jag Yll o Tyll i veckan, och har nu garn till en massa projekt, men jag har också ostickat garn kvar sen besöket där i somras!
Tänk om mna får sticklust mitt i natten?

Lycka till med koftan!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin