4 januari 2006

Smygbloggning

Jag smygbloggar.
Förhoppningsvis är det inte så många av mina vänner och släktingar som hittar hit. Förra gången, då när jag bloggade (nä, reloadade hette det på den tiden) under eget namn, var det både vänner och arbetskamrater som hade koll på mig. Och med ett halvoffentligt jobb så kändes det märkligt. Så jag slutade.

Nu har jag hittat en blogg som en arbetskamrat till mig skriver. Hon är halvhemlig, skriver under pseudonym, men berättar ändå vem hon är.
Det känns som om jag vore och rotade i hennes skrivbordslådor utan att hon vet om mig. Och jag vill inte ge mig tillkänna.

Det får mig att tro att det förmodligen finns flera besökare här som vet vem jag är men som också agerar utbåtar (för att använda ett hederligt gammalt hetalinjen-uttryck.).
Någon som vill vågar säga hej?

1 kommentar:

Polly sa...

Usch, precis såna förföljelsemanigrejor jag också plågas av, emellanåt. Eftersom man dessutom i statistiken ser varifrån folk kommer kan man ju bli lite nervös.

Huja!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin