13 februari 2006

Tjejsnack om kärlek

Kärlek:
1. Hur gammal var du när du blev kär för första gången?
Fem år.

2. Vem var föremålet för din första kärlek?
Örjan på lekis. Vi byggde kojor och tände små batterilampor inuti. Och han valde mig som Marion när vi lekte Robin Hood! Se, det var äkta kärlek!
Men sen flyttade hans familj. :-(

3. Hur gammal var du när du fick din första kyss?
Minns inte alls. Om det inte var Örjan så borde jag ha varit runt 13-14 år. Men jag minns en kille som ville kyssa mig när jag var 11-12. Men då var jag för blyg för att nappa på erbjudandet.

4. Har du haft en hemlig kärlek någon gång?
Hemlig för vem då? Honom eller omgivningen? Hade ett mycket passionerat förhållande några veckor när jag gick på folkhögskola. Det visste inga andra om.
Och olycklig kärlek som föremålet varit ovetande om drällde det av under tonåren.

5. Brukar du ge presenter när du är kär?
Jo. Nu efter tolv år har ju den himlastormande nyförälskelsen lagt sig till förmån för vardagskärlek som inte är det sämsta, det heller. Och visst kommer jag hem med presenter nu med.

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin