4 mars 2006

Dagens värv

Dagens loppisfynd. Stor bok med modeller och tillhörande symönster från 1950-talet kan jag inte motstå.

Däremot köpte jag inte den petrolblåa överdel i yllemuslin från början av 1900-talet som hände inträngd på en stång. Hyskor, hakar, långa ärmar med puff och sedesamt åtsittande runt handloven. Underdel med korsettfunktion och gulnad spets på bröstet som gick högt upp i halsen.
Även om jag alldeles för ofta kommer hem med märkliga gamla kläder som jag:
1 - inte får på mig
2 - inte behöver
3 - egentligen inte har plats för
Så var jag inte riktigt beredd på att lägga upp 235 spänn för plagget. Men det smärtar mig lite ännu. Ett så gammalt klädesplagg förtjänar ju att få komma till nån som älskar och vårdar det!


Klänning och mamelucker som jag sytt till en liten tjej som snart fyller 1 år. Trikåtyget påminner mig om långkalsonger från min barndom. Och då måste jag ju givetvis köpa det och sy något av det!

Nu ska jag på fest.


agata

2 kommentarer:

Anonym sa...

Väldigt sött - någon kommer att bli väldigt glad.

Polly sa...

Jättefint! Vad duktig du är på att sy - också! :)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin