8 juni 2006

Den ljusnande framtid är vit

Från mitt jobbfönster har jag total uppsikt över massor med studenter just i dag. Och deras anhöriga. Att vitt är inne är väl inget hett scoop den här tiden på året. Men leggings, pantalonger, eller vad de nu kallas - de sitter på var och varannan tonårsbrud.

Och i dag har jag gjort en sån där sak som jag ju sagt mig själv att jag ska sluta med. Jag-har-varit-på-loppis-och-hittat-en-kasse-med-brodyr-i-olika-former. *på inandning* Ja, gamla underkjolar, näsdukar, mamelucker och piffiga förkläden.
Jag veeet att jag redan har skåpen mer än fulla med sånt här. Jag veeet också att jag aldrig kommer använda dem. Men det är ju så vackert! Och så billigt!

Nu ska jag hem och koka alltihop, för de var lite gulnade. Så att jag hinner stryka och gömma innan sambon kommer hem från afterwork.

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin