7 juli 2006

Mer på att-göra-i-sommar-listan


Vi har två nedsuttna Tomelilasoffor i hemmet.
Den ena solblekt röd och den andra flammigt blå efter en agata-makeover med hjälp av klorin och ny färg.
Kan inte avgöra vilken jag tycker är fulast.
Eftersom jag längtar efter lite mer vitt och ljust i mitt hem, så överväger jag att sy ny överdrag tills dess att ekonomin tillåter ny hörnsoffa i lämplig beige nyans.

Och när vi nån gång om hundra år har investerat i ny hörnsoffa så kommer de två nedsuttna skrällena kasseras. Fast inte kuddarna som kanske kan få fortsatt liv i en barnkammare, typ.
Så fastän dynor och kuddar kommer leva längre så drar jag mig för att sy nya överdrag och kuddfodral. Det är trots allt fem ryggkuddar i varje soffa och flera dynor. Och det kostar mucho med blixtlås, om jag inte orkar leta reda på sånt på loppis.

Ja, det var bara lite gnäll så att ni ska förstå vilka jobbiga tankar jag lever med under den sista jobbveckan när arbetetstempot gått ner på snigelfart.

1 kommentar:

Anonym sa...

http://www.bemz.com/
:-)
Vi har också hemska nedsuttna tommelilla...som jag tänkt spara kuddarna till barnrum...det är bara dte att kuddarna läcker fjädrar något så....förbenat
/Cilla

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin