8 augusti 2006

Den ljuvliga sommaren

Semestern rullar på och här kommer ett litet inlägg i mellantid.

Vi tog vår nya bil och körde norrut. Efter många timar landade vi i övre Norrland. En ljuvlig, myggfri sommar med bara soliga dagar. Till slut tröttnade vi nästan på sol...

Fast det var helt rätt sommar att kitta, olja och måla om fönstrena till den gamla bagarstugan. Så det har vi gjort. Och varit på auktion och loppisar. Bilen var fullpackad med charmiga fynd inför hemresan.

Nu återstår några veckor på hemmaplan. Då ska vi slicka våra sår och plocka bär. Och kanske, kanske bygga en köksö.

Och så ska jag läsa.
I bilen har vi lyssnat på talbok. Dan Browns Da Vinci-koden har jag visserligen redan läst en gång, men efter att ha lyssnat på den blev det tydligt vilken slarvig bokläsare jag är. Tråkiga miljöbeskrivningar scannas snabbt av. Likaså personbeskrivningar. Ja, faktiskt scannas det mesta av om jag tycker att det suger. Så Da Vincikoden hade jag liksom nästan inte läst.

Nu läser jag Min farfar var rasbiolog av Eva F Dahlgren. Mycket intressant och sant (antar jag).

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin