11 september 2006

Helgen todo-lista – Så gick det:

Om helgen följde i listans tecken? Nja. Sådär bra gick det...

* Rensa i garderoberna! Nä. Kom inte ens i närheten av garderoben.
* Plocka äpplen från de dignande träden och göra äppelmos. . Japp. Inte för att det märktes på träden att jag plockade två papperskassar. Och själva mosmixandet blev mest en kladdig historia som resluterade i en maskin tvätt och ett torkat golv.
* Gå upp i skogen och spana efter svamp. Se nedan. Inte framgångsrikt, men ändå avklarat.
* Sy presenter till nyföding. Icke. Satte mig vid symaskinen, plockade med lite tyger men saknade helt inspiration.
* Sticka på åtminstone ett av alla mina projekt. (Men jag vet hur det blir - jag påbörjar förmodligen ett nytt, mer lättstickat...) Nä. Inte en enda maska har jag orkat med.
* Tapetsera fondvägg i matrummet. Nä, inte det heller.
* Ta upp de sista morötterna samt potatisen. Jojomen. Avklarat!
* Byta tyg i hissgardinerna i köket. Nej. Samma sunkiga tyg sitter kvar. Trots att jag äger miltals med tyg så hittade jag inget jag vill ha som köksgardin. Måste nog köpa nytt...

Men jag har i alla fall:
* Tömt komposten. Efter fyra år var den väldans full, så nu har jag flyttat innehållet till en stor sålåda där det ska få ligga och bli färdigt i vinter.
* Plockat lingonris och börjat binda en krans. Givetvis räckte inte den kasse jag fick med mig hem, så i dag ska jag upp i skogen igen.
* Bakat äppelkaka. Så gjorde jag av med sju äpplen till.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka långa listor du gör, det skulle jag aldrig orka med.

Istället brukar jag ett par gånger om året rita en liten mind-mapp över vad jag skulle vilja klara av till nästa gång. Om ett visst projekt följt med mig i flera år, brukar jag överväga om det verkligen är något jag vill göra, eller om det bara är något jag "borde" göra. Det har fått mig att inse att jag tidigare gjorde mycket jag "borde" göra, istället för sådant jag vill göra:-)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin