6 september 2006

Högtflygande höstplaner

Måste-lista inför helgen

* Rensa i garderoberna! (Kaos är det rätta namnet! Måste obarmhärtigt rensa ut och slänga/ge bort/sälja. Särskilt sånt som jag vuxit ur för så länge sedan att de plaggen nu är omoderna.)

* Plocka äpplen från de dignande träden och göra äppelmos.

* Gå upp i skogen och spana efter svamp.

* Sy presenter till nyföding. (Ingen aning om vad... Gärna något som kan matchas med present till den avundsjuka storasystern.)


Lite mindre måste-lista

* Sticka på åtminstone ett av alla mina projekt. (Men jag vet hur det blir - jag påbörjar förmodligen ett nytt, mer lättstickat...)

* Tapetsera fondvägg i matrummet. Nu finns inga ursäkter eftersom tre tapetrullar är levererade.

* Ta upp de sista morötterna samt potatisen.

* Byta tyg i hissgardinerna i köket. (Hissgardiner kändes som en kul och fräsch idé när vi flyttade in. Nu har de suttit uppe i fyra år eftersom de är så bökiga att ta ner och byta. Lagom fräscht...)

För att citera min vän Ernst:
Jag har en konstig relation med gardiner.

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin