6 oktober 2006

Grubbel kring ett syrum

Jag har bekymmer med mitt sy/pyssel/lek/gästrum. På en vägg sitter sparringskenor från golv till tak. Där ryms hantverksböcker, tygtravar, lådor med pyssel och bra-att-ha-saker. Och ännu mer tyg, påbörjade projekt, tidskriftsamlare och annat viktigt. Och det ser för jevla rörigt ut!

Måstemåstemåste komma på något smartare sätt att spara saker. Som döljer men ändå är lättåtkomligt. Och som kan sitta på väggen.
Jag skulle inte ha något emot köksöverskåp. Kanske vitrindörrar med trevligt tyg på insidan. Men det blir ju så dyrt! För det räcker inte med en tre-fyra skåp. Snarare 6-8 stycken skulle rymmas.

Ska fundera lite mer i helgen på bra lösningar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har åxå ett sånt sy/pyssel/gästrum. Har satt upp fina hyllor på väggen med snygga tidskriftsamlare och lådor att förvara allt papper, klistermärken, hantverksböcker, snören osv osv under sängen har jag sänglådor i plast (köpta på coop) med lock och hjus så det lätt går att dra fram. Tänkte förvara tyg där.

Anonym sa...

Bilder?!? :)
Vad sägs om att behålla hyllorna (verkar ju grymt praktiska och rymma massor), men sätta upp draperi runt om på något sätt? Kanske kan använda någon typ av skenor i taket???

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin