1 november 2006

DAGENS lista

En lista från Polly.

DAGENS VILL HA: Sol och värme. Eller åtminstone värme, för solen har lyst alldeles tillräckligt i dag.
DAGENS KLÄDSEL: Svart, svart, svart. Långkofta, omlotttop och byxor. Och de nya, dyra stövlarna. Men främst - yllehalsduk, yllemössa och vaaarm jacka. Vintern är här.
DAGENS SMINK: Minimalt. I dag blev det inte ens rouge och ögonskugga utan bara brunsvart mascara.
DAGENS FRISYR: Same same. Utsläppt.
DAGENS HÄNDELSE: Träffade en gammal lärare och några bekanta på stan. Skojigt med lite skvaller!
DAGENS LÅT: Mitt vita vinterland.
DAGENS PLANER: Mejla lite mejl, skriva lite skrivjobb, ringa lite samtal, försöka hitta någon bättre lunch än filåflingor. Tja, inte så anmärkningsvärt.
DAGENS SAKNAD: Sambon. Men han kommer hem från jobbresan i kväll.
DAGENS DUMMASTE: Någon kollega, förmodligen. Eller alla miffon som ligger i dikena med sommardäck på.
DAGENS SJUKA: Att jag inte kunde får Mitt vita vinterland ur huvudet, utan nynnade på den i tid och otid.
DAGENS DROG: Kaffe, som vanligt.
DAGENS ROLIGASTE: Tokshoppingen på eftermiddagen. Köpte bland annat en ny mascara och en grön ögonskugga (Grön! Jag som bara använder jordfärger. Helt crazy!!)
DAGENS FAVORIT:
DAGENS KRAM: Till bäbisen Thyra som jag får träffa snart.
DAGENS PUSS: Till sambon som kommer hem om några timmar.
DAGENS KÖP: För många och för dyra. Både kläder, smink och doftljus har jag släpat hem. Inte bra...
DAGENS GODIS: Inget alls, men det ligger lite mörk choklad hemma och väntar.
DAGENS HUMÖR: Gott. Mycket gott. Goda besked, en del avklarat surjobb som legat länge leder till gott humör.
DAGENS ORD: Entusiasm.

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin